Touralpin Touristik - your travel agency
WHAT DOES TOURALPIN TOURISTIK GES.M.B.H. STAND FOR
INCOMING:
Distribution Channels:
Our biggest customer is the tour operator Thomas Cook PLC based in London. With its widespread distribution methods Thomas Cook PLC reaches potential markets in Germany, Austria, Poland, Hungary, Czech Republic, Belgium, the Netherlands and UK.
The main distribution channel is still travel agencies (72%) but with a tendecy of a paradigm shift torwards online bookings (28%).
The tour operator Ameropa-Reisen based in Bad Homburg is specialized on the self-travelling sector. The target market is Germany. On the flight-sector we work together with Neilson Acitve Holidays UK during the winter season through the airports of Innsbruck and Salzburg.
Leistungsanforderung:
Our core compentence is providing bed allotments in Austrian. Distribution happens via the respective partner tour operator.
Our goal in the future is to be able to provide our product on a wider scale of distribution options. We are working on interfaces for any kind of tour operator to distribute our capacities in many different channels. Our main target group of customers is families and individual travellers. During the winter season we focus on skiing interested customers in popular and also smaller ski areas.
Workflow:
Die Kapazitäten werden vor Ort direkt beim Hotelier und Leistungsträger eingekauft und verhandelt. Zu diesem Zweck sind 5 Außendienst Mitarbeiter 12 Monate im Jahr unterwegs um die geeigneten Kapazitäten zu verhandeln. Weiters werden laufend Nachverhandlungen durchgeführt und neue Angebote der Hotels dementsprechend in die oben genannten Vertriebskanäle eingebunden. Diese Arbeitsweise wird unterstützt durch ein selbst geschaffenes Touristik Programm das Jahr für Jahr den neuesten Stand der Technik angepasst wird.
In diesem Programm finden sich die Vertragserfassung der einzelnen Unterkunftsmöglichkeiten mit allem dazugehörigen Content.
Hotelausstattung, Zimmerausstattung, Infrastruktur, Verpflegungsleistungen, Sonderleistungen, etc. Bild und Textverarbeitung.
Erfassung von Ermäßigungen, Incentives, Frühbucherangeboten usw.
Reise- und Öffnungszeiten, An- und Abreisemodalitäten. Mindestaufenthalte usw.
Inklusivleistungen und Nebenkosten.
Die Schnittstellen zu den Leistungsträgern genauso wie zu den Vertriebspartnern.
- Leistungsschnittstelle
- Buchungsschnittstelle
- Regulierungsschnittstelle
Auslastungs- und Verkaufskanalkontrolle, (Channel Management), Risiko- und Ertragsmanagement.
OUTGOING:
Touralpin Tourisitk GesmbH created Know-how in tour operations for over 20 years in order to deliver excellent service to our customers. Therefore our slogan is: „We book for you the whole world“.
Through our network with many different agencies we are able to increase to offer you tailormade holiday travels. All information about your holiday destiantions are directly delivered from experience professionals.